بسیاری از گل فروشی ها و گل آرا ها کار خود را پس از سال ها رویا پردازی درباره وارد شدن به دنیای گل آرایی آغاز می کنند. کارشناسان تزیین گل شبیه به فرشته های معجزه گر هستند، آنها با کارهای خود لبخند ها و احساسات زیبایی را بر لب مردم می آورند. اگر به گل آرایی و تزیین گل ها علاقه دارید و عاشق گل ها هستید ، گل آرایی یک کار جالب و هیجان انگیز است .

اصلا نباید شک کنید، اگر عاشق تزیین گل هستید ، پس تبدیل به یک گل آرا شوید.سلام به دوستاداران گل...با توجه به نزدیک شدن تاریخ شروع کلاس های آموزش گل و سوالات زیادی که راجب کلاس ها می شد تصمیم گرفتیم نکات بسیار حیاتی رو درباره کلاس ها بیان کنیم نکاتی که می تواند روی آینده گل آرایی شما نیز تاثیر گذار باشد .

این مطلب حتی به درد کسانی که در حال حاضر در حوزه گل آرایی فعالیت می کنند نیز می خورد پس توصیه می کنیم حتما تا آخرشو با دقت بخونید.

مهارت های گل آرایی را بیاموزید و آنها را تزیین کنید

یادگیری هنر گل آرایی در یک کلاس درس ( کلاس گل آرایی بوی گل ) یا یادگیری مستقیم ( کلاس های نیمه خصوصی گل آرایی بوی گل ) از یک استاد بهترین روش ها هستند. اینقدر نکات و چم و خم در این کار وجود دارد که تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای و متخصص آن هم در ابتدای کار امری غیر ممکن است. علاوه بر  گل آرایی ، شما باید در مورد آماده سازی گل ها نیز آموزش ببینید و درک درستی از اصول اولیه گل آرایی گل ها داشته باشید. به یاد داشته باشید که تزیینات گل آرایی شما به همان اندازه ای که در هنگام مراقبت و آماده سازی گل ها تلاش کنید خوب به نظر می رسد. گل ها بسیار ظریف هستند و به خوبی مراقبت کردن از آنها و آماده سازی آنها باعث می شود در تزیینات بیشتر سرزنده باشند .

برای یادگیری بیشتر تزیین گل موارد زیر را در نظر بگیرید :

شرکت در یک کلاس گل آرایی

حضور مداوم در سیمنار های گل آرایی جدید و بروز شدن

داوطلب شدن برای کار در یک فروشگاه گل

یادگیری نحوه ی کار کردن با ابزار تیزی که باید مورد استفاده قرار دهید

تبدیل شدن به یک طراح گل آرایی

اگر به گل آرایی و تزیین گل ها علاقه دارید و عاشق گل ها هستید ، گل آرایی یک کار جالب و هیجان انگیز است .

بسیاری از گل فروشی ها  و گل آرا ها کار خود را پس از سال ها رویا پردازی درباره وارد شدن به دنیای گل آرایی آغاز می کنند.  کارشناسان تزیین گل شبیه به فرشته های معجزه گر هستند، آنها با کارهای خود لبخند ها و احساسات زیبایی را بر لب مردم می آورند. اصلا نباید شک کنید، اگر عاشق تزیین گل هستید ، پس تبدیل به یک گل آرا شوید.

قبل از اینکه سفر خود را در این راستا آغاز کنید ، چند نکته وجود دارند که باید در نظر بگیرید . گل آرایی یک هنر است و اگر چه به نظر می رسد این کار بسیار ساده است ، اما باور کنید اینطور نیست. حتی دسته گل هایی که به نظر می آید به سادگی کنار یکدیگر قرار گرفته اند نیز به دقت کامل از یک باغچه چیده شده اند و با دقت با استفاده از اصول  گل آرایی تزیین شده اند .

گل آرایی بیش از هر چیز به خلاقیت برای تزیین گل ها نیاز دارد. ما می خواهیم برای تازه واردان این عرصه نوید بخش باشیم ، اما همچنین باید مفید نیز باشیم و سختی های کار را هم در نظر بگیریم. در زیر ۴ نکته مشاهده می کنید که در مسیر تبدیل شدن به یک کارشناس تزیین گل حرفه ای باید به خاطر بسپارید .

کارهای دیگر کارشناسان گل آرایی را نیز در نظر بگیرید

تا اینجا فهمیدید که برای تبدیل شدن به یک طراح گل آرایی باید سخت کوش باشید. علاوه بر آماده سازی گل ها، باید انتظار بلند کردن محفظه های سنگین ، صرف ساعت ها زمان روی کار آن هم وقتی روی پا ایستاده اید و داشتن تعطیلات کم را نیز داشته باشید. یک گل آرا بودن از لحاظ زیادی به صرفه است

اما چند مهارت دیگر نیز وجود دارند که یک گل آرا به آنها نیاز دارد :

مدیریت زمان امری ضروری است.

داشتن ارتباط خوب با مشتریان از جمله باید های کار است.

باید متناسب با برنامه ی کاری انعطاف پذیر باشید

داشتن مهارت های خدمات رسانی به مشتری – شما مشتریانی خواهید داشت که داغ دیده یا محروم هستند یا اوقات سختی را پشت سر گذاشته اند . همدردی و دلسوزی ای که به آنها نشان می دهید می تواند تفاوت زیادی در موفقیت شما ایجاد کند .

تمرکز داشته باشید و به جزئیات توجه کنید.

خلاق باشید !

مهارت های خود را تکمیل کنید تا بتوانید آنچه را که در ذهن خود تجسم می کنید به واقعیت تبدیل کنید.

تفاوت های بین انواع گل و گیاهان را بلد باشید و یاد بگیرید که چگونه مورد استفاده قرار می گیرند.

به یاد داشته باشید که شما یک هنرمند هستید ، گل ها و گلدان ها فقط بوم و ابزار نقاشی شما هستند .

اهداف خود را مشخص کنید

تا اینجا در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک طراح گل آرایی صحبت کردیم . به هر حال ، شاید همین الان هم به عنوان یک طراح شروع به کار کرده باشید و اهداف بلند بالایی داشته باشید ، اهدافی همچون افتتاح یک گل فروشی ، کار کردن برای تزیین مجالس عروسی یا مراسم دیگر یا استخدام شدن در یک گلخانه و … اهداف کوتاه و بلند مدت  گل آرایی شما هر چه باشند ، بهتر است کار خود را با گسترش ارتباط با بازار بیرون و ایجاد روابط در منطقه خود انجام دهید.اگر می خواهید در زمینه گل آرایی به مهارت برسید و خودتان را یک حرفه ای بنامید، پس با گل آرایی فنی و حرفه ای در ارتباط باشید گر به تازگی به عرصه ی گل آرایی وارد شده اید، از کارفرمای خود به عنوان یک مربی و کمک کننده استفاده کنید و در همه ی اوقات به دنبال یاد گیری نکات جدید باشید.